Bli medlem i Katedralskolans Elevkår 2024

Katedralskolans Elevkår är en oberoende förening AV elever, FÖR elever på Katedralskolan. Elevkårens syfte är att samla elever som vill göra Katedral till en bättre, och inte minst roligare, skola; och sedan använda vår gemensamma makt att genomföra detta.

Ett medlemskap i Elevkåren innebär att Du som elev aktivt använder din rätt att påverka och förbättra Katedral. Är Du inte intresserad av att engagera dig extra är ett medlemskap i kåren ändå ett fantastiskt sätt att bidra till att öka Elevkårens inflytande. Är Du däremot sugen på att engagera dig och aktivt bidra till att skapa en bättre och roligare skola, är Du varmt välkommen att engagera dig i Elevkårens utskott – eller varför inte starta ett eget?

Kårens stadgar

Hanteringen av dina uppgifter

Som medlem i elevkåren blir du också medlem i Sveriges Elevkårer. Sveriges Elevkårer grundades 1938 och är en branschorganisation för alla elevkårer i landet. Från dem får elevkåren stöd i form av ekonomiskt bidrag, utbildningar, material och support för det dagliga arbetet – allt för att kunna skapa en så givande skoltid som möjligt.