Bli medlem i Ållebergsgymnasiets Elevkår 2024

Ållebergsgymnasiets Elevkår är en fristående organisation som jobbar med allt från att förbättra skolmiljön till att anordna fester. Målet är att skapa större trivsel och skapa en mer givande skoltid för medlemmarna.

Som elev på Ållebergsgymnasiet får du aktivt välja att bli. Som medlem visar du att du stöttar verksamheten och får ta del av alla aktiviteter som anordnas av kåren. Förmånerna är många och det finns inga förpliktelser alls, så se till att bli medlem i Ållebergsgymnasiets Elevkår nu!

Kårens stadgar

Hanteringen av dina uppgifter

Som medlem i elevkåren blir du också medlem i Sveriges Elevkårer. Sveriges Elevkårer grundades 1938 och är en branschorganisation för alla elevkårer i landet. Från dem får elevkåren stöd i form av ekonomiskt bidrag, utbildningar, material och support för det dagliga arbetet – allt för att kunna skapa en så givande skoltid som möjligt.